Google
خانه / دانستنی ها / آیفون یا گوشی اندرویدی، کدام انتخاب شماست؟ بخش سوم (آخر) نرم افزار گوشی و برنامه ها و جمع بندی

آیفون یا گوشی اندرویدی، کدام انتخاب شماست؟ بخش سوم (آخر) نرم افزار گوشی و برنامه ها و جمع بندی

iphone-android-which-smartphone-should-you-buy

اَپل به علت اجرا کردن سیستم عامل خود برروی سخت افزار های اختصاصی خود تجربه کاربری بسیار خوبی را به کاربر ارائه می دهد. نرم افزار ها بسیار روان بوده و باگ ها و خطاهای بسیار کمی را شاهد هستیم.  تنها عیب آن این است که کنترل کاملی بر روی کاربران خود دارد و فقط شما کارهای را می توانید انجام دهید که اپل بخواهد! شما به راحتی نمی توانید تصاویر ، فیلم ها و موسیقی خود را وارد گوشی کنید. از این حیث هماهنگ پذیری بسیار ضعیفی با کاربران حرفه ای دارد و در اکثر موارد لازم است تا با اییجاد تغییراتی گوشی را از حالت استاندارد خارج کرد که این کار نیز تبعات خود را دارد. ( از جمله: به روز نشدن، اییجاد مشکل برای برخی برنامه ها و ….)

 

موارد یاد شده برای بعضی افراد مشکل است و برای بعضی ها نیز مشکل خاصی نیست و به طرز کار سخت آن عادت کرده و یا اینکه انتظار خیلی بالایی از انعطاف پذیری گوشی ندارند و ترجیح می دهند تا منتظر به روزرسانی های جدید خود اپل بمانند. به عنوان مثال عرض کنم خیلی امکانات ساده از قبیل بلک لیست ( لیست تماس سیاه، افرادی که نمی خواهید  با شما تماس بگیرند) در iphone4 قدیمی  وجود نداشت و شما برای این کار باید برنامه جدا نصب می کردین و یا منتظر آپدیت ios7  می شدید تا این امکان که از ابزارهای بسیار پیش پا افتاده است را داشته باشید.

 

بسیار خوب. حال نوبت آن می رسد که سیستم عامل اندروید را مورد بررسی قرار دهیم. آخرین ورژنی که عرضه کرده ورژن kit-kat با کد ۴٫۴ است که آخرین آپدیت آن ۴٫۴٫۴ است. اندروید در ورژن های جدید خود  سعی بسیاری  بر روانی برنامه ها و رابط کاربری خوب کرده و هرچند که هنوز به اپل نمی رسد، اما پیشرفت های بسیار چشم گیری داشته است. مشکل اصلی اندروید این است که شرکت های مختلفی بعد از دستکاری ورژن اصلی برنامه، آن را  بر روی سخت افزار های متفاوتی نصب می کنند که ممکن است تجربه کاربری متفاوتی را ارائه دهند. بنابر این شاهد باگ ها و خطاهای زیادی هستیم که البته در ورژن kit-kat به بالا نرخ باگ ها بسیار کم شده است.

 

از لحاظ انطباق پذیری می توان گفت می توانید هرکاری که فکرش را بکنید را با گوشیتان انجام دهید. ( تنها کاری که نمی تونه انجام بده این هست که از سر کوچه نان بگیرد). بسیار منعطف، دینامیک و قابل توسعه است. امکانات و ابزار های بسیار زیادی را در اختیارتان قرار می دهد. البته ممکن است برای خیلی ها این امکانات بلا استفاده باشد. پس انتخاب نهایی با شماست.

 

 

مقایسه از نظر برنامه ها::

نکته بسیار جالب این است که طبق گزارش distimo  تنها ۲۵ درصد برنامه های موجود برای اپل رایگان بوده و ۷۵ درصد باقی پولی هستند. این در حالی است که ۵۷% برنامه های اندروید مجانی و تنها ۴۳% پولی اند. البته آمار دیگر برندهارا نیز می توانید در جدول زیر ملاحظه نمایید:

freevpaid

اگر بخواهیم برنامه ها را از حیث تعداد مقایه کنیم نظرتان را به جدول زیر جلب می نمایم:

همانطور که ملاحظه می کنید نرخ صعود تعداد برنامه های اندرویدی بسیار بالا بوده و با شدت بیشتری درحال رشد است. با در نظر گرفتن آمار قبلی در مورد درصد برنامه های مجانی به نظر می رسد که بسیار جذاب تر باشد.

total-number-of-apps-android-vs-ios-o

جمع بندی نهایی::

اگر بخواهم ios و android  را به زبان خیلی ساده باهم مقایسه کنم باید بگویم که iphone مانند یک ماشین اتوماتیک خیلی شیک است با امکانات فراوان و بسیار راحت. با یک دکمه روشن می شود. بدون نیاز به دنده شروع به حرکت می کند و حالت رانندگی را در شرایط مختلف به راحتی می توان تنظیم کرد، اتوماتیک تنظیم ارتفاع می کند و … ولی امکانات همینه هایی هستند که می بینیم. نه بیشتر! اندروید مانند ماشین مسابقه ای است که  کنسول آن پر از دکمه های گوناگون، خیلی از دکمه ها شاید کم کاربرد. دنده آن دستی، مجهز به تقویت کنننده های گوناگون با این تفاوت که در اکثر موارد باید خودتان بدانید که در چه هنگامی از چه ابزاری استفاده کنید و خودروی شما بسیار قابل تغییر و منعطف بوده و در شرایط گوناگون براحتی می توانید تمامی قطعات آن را با قیمتی بسیار مناسب و حتی مجانی ارتقاء بخشید.

 

امید وارم مطالب مفید بوده باشد. منتظر نظرات شما هستم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme