Google
خانه / آموزش / برنامه اندروید چگونه کامپایل و اجرا می شود

برنامه اندروید چگونه کامپایل و اجرا می شود

بسمه تعالی

در این جلسه قصد داریم با نحوه ساخته شدن و اجرا شدن برنامه اندروید آشنا شویم.  اول از همه اصطلاح “کامپایل” شدن را تعریف می کنیم. در این باره pc mag staff می گوید:

A compiler is computer software that transforms computer code written in one programming language (the source language) into another programming language (the target language). Compilers are a type of translator that support digital devices, primarily computers. The name compiler is primarily used for programs that translate source code from a high-level programming language to a lower level language (e.g., assembly language, object code, or machine code) to create an executable program.

 

کامپایل شدن به معنای کنارهم قرار دادن و تبدیل کدهای و منابع برنامه و ساخت فایلی قابل اجرا برای دستگاه مقصد است. به برنامه ای که این کار را انجام می دهد کامپایلر گفته می شود. ممکن است برنامه ای برای محیط ویندوز کامپایل شود ( برنامه های ویندوزی) و یا برای اندروید کامپایل شود. ( برنامه های اندرویدی) اما هرکدام دارای شرایط و فرمت خاصی هستند که کامپایلر آن را کنترل می کند. برای استفاده از کامپایلر های مختلف برنامه ها و ابزار توسعه خاص مورد نیاز است. به عنوان مثال برای کامپایل کردن برنامه های اندرویدی می توان از Ecilipes یا Android studio و Intellij IDEA و غیره استفاده کرد. برای ساخت و کامپایل برنامه های ویندوزی از Visual Studio، Borland delphi و غیره استفاده کرد. بحث اصلی ما در مورد کامپایل برنامه اندروید است…

برای دیدن مقاله کامل به سایت بایت کد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme