Google
خانه / دانستنی ها / نحوه پاک کردن دسته جمعی مخاطبان تلگرام

نحوه پاک کردن دسته جمعی مخاطبان تلگرام

موضوع این آموزش پاک کردن گروهی مخاطبان تلگرام است. همانطور که می دانیم برنامه تلگرام با گرفتن مجوز “Contact” لیست مخاطبین گوشی را به لیست مخاطبان داخلی خود برنامه اضافه می کند. البته به مخاطبین آن می توان افرادی را اضافه کرد که شاید در لیست مخاطبان تلفن هم وجود نداشته باشند. ( موقعی که شخصی که در کانتک شما نیست مسیج می دهد و شما دو گزینه دارید. او را بلاک کنید یا اینکه به لیست کانتکت ها اضافه کنید.)

همانطور که احتمالاً می دانید یا متوجه شده اید، برنامه تلگرام تمامی مخاطبان موجود در گوشی تلفن همراه را در مخاطبان خود اضافه می کند و این امر در مواقعی می تواند مشکل ساز باشد. مثلا شما سیم کارتتان را بصورت موقت در گوشی شخص دیگری قرار داده اید و متاسفانه لیست مخاطبان سیم کارت ( درصورت استفاده و نمایش در تنظیمات)  به مخاطبان تلگرام موجود در گوشی اضافه می شود.

یک سناریوی دیگر: باطری گوشی شما تمام شده و نیاز به اطلاعاتی دارید که در تلگرام گوشیتان قرار دارد. سیم کارت خود در گوشی دوستتان گذاشته و با حساب کاربری خود وارد می شوید. تمام مخاطبان تلگرام روی گوشی دوستتان به کانکت های تلگرام اضافه می شود که این امر خیلی دردسر سازاست.

از طرفی در نسخه جدید که امکان اضافه کردن چند حساب کاربری وجود دارد نیز مخاطبان را برای هردو بروز رسانی می کند. ( مخاطبان حساب اول جزو مخاطبان حساب دوم می شوند و همچنین مخاطبان حساب دوم وارد لیست مخاطبان حساب اول می شوند.) البته امکان دارد که این باگ در نسخه های بعدی گرفته شود. اما اگر مثل من حساب دوم را وراد برنامه کرده اید حتماً مخاطبانتان با هم ادغام شده اند. این مشکل در نسخه فعلی یعنی ۴٫۷٫۱ وجود دارد.

پاک کردن تکی مخاطبان

در صورتی که یکی از این مشکلات برایتان بوجود آمد و یا به هر دلیل دیگری خواستی مخاطبین تلگرام را پاک کنید یک روش قدیمی پاک کردن یکی یکی مخاطبان است. برای این منظور کافیه طبق مراحل زیر عمل کنید.

اول وارد بخش کانتکت شده و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید:

مخاطبان تلگرامسپس روی اسم مخاطب کلیک کرده تا صفحه جزئیات بیاید. سپس روی منوی سمت راست ( گزینه سه نقطه) کلیک کرده و گزینه Delete contact را انتخاب کنید:

مخاطبان تلگرامو در آخر هم تایید را بزنید.

مخاطبان تلگراماما هدف ما از این آموزش یک مرحله جلو تر است و می خواهیم لیست یا تمام کانتکت لیست را یکجا حذف کنیم که به روش بالا خیلی زمان بر خواهد بود.

پاک کردن گروهی مخاطبان

قدم اول: برای این منظور اول لازم است تا از طریق وب وارد تلگرام شویم. همانطور که می دانیم یک نسخه آنلاین هم برای تلگرام در آدرس web.telegram.org  وجود دارد. با شماره خود وارد شوید.

قدم دوم: از منوی سمت راست Contacts را انتخاب کرده و در صفحه جدید باز شده گزینه Edit را بزنید.

مخاطبان تلگرام

قدم سوم: در صورتی که می خواهید برخی مخاطبان تلگرام را پاک کنید کافی اسکرول کنید تا مخاطبان مورد نظر لود شوند، سپس  تعداد مورد نیاز کانتکت را انتخاب کرده ( حتماً دکمه Edit را در مرحله قبل زده باشید!) و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید و همه آنها پاک می شود. حال برای پاک کردن همه موارد لیست را تا آخر اسکرول کنید و سپس وارد مرحله بعد شوید.

قدم چهارم: بعد از اینکه قدم سوم را انجام دادید، یعنی حالت Edit و اسکرول کردید تا تمام مخاطبان لود شود، باید وارد حالت Develop مرورگر بشوید. در Chrome کافی است راست کلیک زده و گزینه Inspect  را بزنید یا در فایرفکس راست کلیک و گزینه Inspect elements را بزنید. سپس تب کنسول را باز کرده و عبارت زیر را اجرا کنید:

با این گزینه همه مخاطبان انتخاب می شوند و می توانید گزینه Delete را انتخاب نمایید.

مخاطبان تلگرامو نتیجه همه مخاطبان برای پاک شدن آماده هستند:)

مخاطبان تلگرام

منبع: بایت کد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme